Interaktywne lekcje z Nearpodem

o_nas_1Wyobraźmy sobie lekcję, na której wprowadzamy nowy materiał wyświetlając plansze na urządzeniach naszych uczniów, na której powtarzamy wiadomości, omawiamy nowe zagadnienia, sprawdzamy wiedzę, zbieramy odpowiedzi na pytania, dajemy zadania do rozwiązania i obserwujemy postępy całej klasy.

Wyobraźmy sobie, że mamy kontrolę nad tymi urządzeniami, że jednym ruchem ręki możemy przełączać kolejne slajdy na tabletach lub telefonach uczniów, że możemy obserwować wyniki głosowania, a wszystkie dane widzimy na dynamicznie uaktualnianym wykresie.

Wyobraźmy sobie, że na urządzeniach uczniów odtwarzamy film i zatrzymujemy go w dowolnym miejscu, że odsyłamy uczniów na wybraną stronę internetową i jednym ruchem przerywamy ich pracę, aby wrócić do zagadnień lekcyjnych i uzyskać informacje co i ile zapamiętali.

Wyobraźmy sobie wreszcie, że w naszej lekcji uczestniczy także uczeń, który – na przykład z przyczyn zdrowotnych – nie może przyjść do szkoły. Również na jego urządzeniu (warunkiem jest jedynie dostęp do internetu) odtwarzane są zadane przez nas plansze, może wykonywać dokładnie te same czynności, co każdy uczeń w klasie. Takie lekcje są możliwe. Pozwala na nie system Nearpod.

Nearpod jest wyjątkową usługą edukacyjną pozwalającą wykorzystać szerokie spektrum urządzeń do prowadzenia interaktywnych prezentacji podczas lekcji. Do niedawna dostępna była jedynie na iPady, jednak od kilku tygodni można z niej korzystać również na urządzeniach z systemem Android. Możliwe jest również korzystanie z programu na dowolnym komputerze – przy użyciu przeglądarki internetowej.

Cały artykuł z magazynu EduFakty-Uczę Nowocześnie, o tym jak przygotować lekcję w Nearpodzie znajdą Państwo TUTAJ

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>